zondag 16 september 2007

BINC heeft KANKER

Hallo lieve familie en vrienden,

Dit is de eerste brijdage aan het webblog van Binc. Wij hadden liever een andere aangelegenheid gezien om hier mee te beginnnen. De komende tijd zullen wij hierop de ontwikkelingen rondom zijn ziekte vertellen.

Voor de mensen die nog niet precies weten hoe wij hier zijn beland nog even een kleine terugblik.

In het weekend van 8 september is Binc ziek geworden, hij was wat verkouden en kreeg hier een naar hoestje en koorts bij. Op maandag bij de huisarts werd een bronchitis vastgesteld. De voorgeschreven antibiotica sloeg in eerste instantie redelijk aan maar vanaf woensdag ging de koorts weer omhoog. Vrijdagochtend weer naar de huisarts die ons doorverwees naar de kinderarts in het martini ziekenhuis.

We hebben snel Stijn van school gehaald en waren om 12 uur in het ziekenhuis. We zijn hier snel en erg vriendelijk behandeld. Er is snel besloten om een rontgenfoto te maken van zijn borst. Alles ging heel erg snel de uitslag was al binnen toen ik met Stijn aan het eten was.

Dit was de eerste tegenvaller, niet de verwachte longonsteking maar een vlek op de foto ter grootte van bijna zijn hele linker long. Er werd direct besloten om een CT-scan te maken voor meer duidelijkheid. Ik heb snel Stijn naar Oma Truus gebracht en toen ik teugkwam had Gwen al uitslag van de kinderarts. Naar het UMCG afdeling Kinderoncologie.

Onze wereld stortte in. Gwen is samen met Binc op een brancard per ambulance naar het UMCG gebracht. Ik reed er in trance achteraan. Om 16 uur lag Binc in een bed in het UMCG. Binc was bekaf van een dag ziekenhuis en heeft na enkele kleine onderzoekjes heerlijk geslapen. Gwen lag op een vouwbed naast hem. Stijn heeft samen met mij lekker thuis geslapen.

Uit de eerste gesprekken met de oncoloog worden we weinig wijzer. Onderzoeken de komende dagen moet uitwijzen wat de diagnose wordt.

Zaterdag wordt door de oncoloog besloten om een stukje weefsel weg te halen uit zijn borst om te kunnen bepalen welk type kanker Binc heeft. Deze operatie zal dinsdag of woensdag gebeuren. Bij het schrijven van dit bericht is de operatie nog niet gepland.

Binc ondertussen is zaterdag en zondag redelijk opgewekt (in tegenstelling tot afgelopen week). Hij wandelt en fietst wat over de gang of kijkt DVD's in bed. Hij eet niet veel en drinkt redelijk goed. We zijn blij met alles wat er in gaat. Het bezoek van zaterdag en zondag (opa's en oma's) valt in goede aarde maar mat het wel af. Hij is 's middags bekaf.

Gwen heeft zaterdag bij hem geslapen en ik zondagavond. Hij slaapt heerlijk terwijl zijn buurman een brullend mannetje van 1 jaar mij de hele nacht wakkerhoudt.

Als het goed is horen we vandaag meer over de planning van de operatie. De onzekerheid over zijn ziekte, de behandeling en de toekomst is veschrikkelijk.

De steun die we van iedereen krijgen is heel er fijn. Waar nodig zullen we dankbaar gebruik maken van de aangeboden hulp.

Voorlopig nog geen bezoek. Wij zullen jullie laten weten wanneer het een en ander mogelijk is.

Wij zullen proberen jullie dagelijks via dit weblog op de hoogte te houden.



Johan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi lieverds, ik weet het allemaal even niet meer het is zo onwerkelijk om te lezen: Binc heeft Kanker......wat verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk en ontelbaar X verschrikkelijk,ik weet niet of ik iets maar dan maar ook iets voor jullie kan betekenen,bel me ik ben er binnen 3 uurtjes,hou van jullie alle 4 en het moet goed komen kan niet anders Binc is mijn neef, en dat zegt al genoeg.....hou van jullie xxx Kim

Anoniem zei

Hoi Binci boy hier je nichtje Amira,ik vond het leuk dat je op mijn feestje was,alleen mijn mama en papa vinden nu nog rozijntjes en ook nog smarties zullen we de volgende keer als we elkaar weer zien ook weer lekker rozijntjes eten en misschien kopen onze mama's ook wel smarties..dikke XXX Amira ( p.s heb mijn mama even laten Typen want ik moest mijn tanden poetsen)