maandag 24 september 2007

Maadag 24 september

Ik heb de afgelopen nacht lekker naast Binc geslapen, we werden allebei rond 7 uur wakker. Samen de fles melk opgehaald bij de voedingsassistente en deze heeft hij heerlijk bij mij op schoot leeggedronken.

Het is een heerlijk gevoel om je kind weer op te kunnen pakken en te kunnen knuffelen(voor zolang als Binc het toelaat).

Binc heeft goed in de gaten dat hij zijn vrijheid weer terug heeft, hij is de hele ochtend op stap. Hij probeert alle trapauto's en trekkers en heeft ook nog een voorstelling van de poppenspeelster bijgewoond.

Hij is ook weer aangekomen en begint zijn oude eetlust weer wat terug te krijgen. Zijn conditie gaat flink vooruit. Als ik niet wist dat hij een tumor had zou ik hem nu nog meenemen naar huis.

Gwen heeft vandaag een gesprek gehad met de dietiste en een afspraak gemaakt met de maatschappelijk werker. Het lijkt erop dat ze ons voorlopig nog niet laten gaan.

Alles wijst erop dat we morgen uitslag krijgen. Ik merk aan mijzelf dat de spanning toeneemt. Aan de een kant wil ik het niet weten en genieten van Binc zoals hij nu is aan de andere kant weet ik dat hij ernistig ziek is en dat wij allen een zware tijd tegemoet gaan.

De levensvreugde en de lach op het gezicht van Binc geven mij de kracht om positief te blijven, hij mag van zijn vader niets anders verwachten.

Wederom iedereen bedankt voor de stapel die wij zowel in het ziekenhuis en thuis ontvangen.

Tot morgen,


Johan

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Johan, Gwen, Binc en Stijn. We lezen elke dag jullie berichten en denken veel aan jullie. Fijn dat Binc zich weer wat beter voelt en zelf weer mag rondlopen. We wensen jullie heel veel sterkte toe tijdens het wachten op de diagnose. We hopen echt dat zijn ziekte goed te behandelen is op een manier die voor hem dragelijk is. Heel veel liefs en sterkte van Kasper, Nienke en Evelien.

Anoniem zei

Bericht van onze dochter Kim gehoord en als je die leuke foto's van Binc ziet, wil je dit echt niet geloven....waarom !!!!!! Maar wat fijn dat hij vandaag weer een beetje van zijn vrijheid mocht genieten. Ik wens jullie heeel veeel sterkte met de uitslag morgen en ik steek een kaarsje voor hem op hoor.....Rob en Marian van Hoorn

Anoniem zei

Beste Johan, Gwen, Stijn en Binc,

Vrijdag belde ik even met mijn zusje ,Marloes, zoals ik dat wel vaker doe op haar vrije dag. Het gesprek nam echter een totaal andere wending toen ze vertelde dat Binc kanker heeft. Ik kreeg het koud en de wereld leek even stil te staan. Hoe moeilijk moet dat zijn voor jullie! Hoeveel woede moet je voelen. Hoeveel verdriet. Hoeveel pijn. Hoeveel angst. Hoe machteloos moet je je voelen. Hoe moeilijk moet dat zijn je kind uit handen te geven en te vetrouwen op anderen. En enkel toe te kunnnen kijken terwijl je zoveel zou willen doen! Dat wat zo vanzelfsprekend leek is er plots niet meer en je verlangt naar niets meer dan dat. Al het andere doet er niet toe. Toch kan ik enkel gissen en me proberen in te leven in jullie. Al kennen we elkaar nauwelijks, toch voel ik sterk de behoefte om jullie te laten weten dat ik aan jullie denk. Als ik iets zou kunnen doen dan zou ik dat doen. Zoals Johan al schrijft, jullie gaan nog een zware tijd tegemoet. Ik wens jullie daarin veel steun en liefde van de mensen die naast jullie staan.
Sandra Louwes

Anoniem zei

Hallo johan,gwen,stijn en binc.

Ik kwam vanmorgen op het werk en hoorde het verschrikkelijke nieuws.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en laten weten dat we aan jullie denken.

Peter,annet,michiel en esther.

Anoniem zei

Super bedankt voor het filmpje zo kunnen wij ook even jullie twee jongens live zien geweldig het internet...thanx XXX Kim Asdyne en een slapen Amiratje....

Anoniem zei

Lieve Jopie, Gwen, Stijn en Binc,

Wat mooi om jullie jongens samen rond te zien rijden. Heel wat beter dan in bed met al die slangen aan Binc's lijf. Het was erg fijn jullie te zien afgelopen zaterdag. We hebben grote bewondering voor de kracht die jullie uitstralen. Heel veel sterkte morgen met de uitslag. Wij volgen jullie op de voet.

Dikke kus!
Wouter en Diana

Anoniem zei

Hallo Johan, Gwen, Stijn en Binc,
Ik wil jullie even laten weten dat ik vaak aan jullie denk en het nieuws op jullie weblog met spanning volg. Tjonge wat staat de wereld dan ineens op zijn kop en leef je met zorgen en onzekerheden. En nu lees ik net ook nog eens dat het nog veel langer gaat duren voor er iets meer bekend is! Ik hoop dat jullie ondanks alles wat tot rust kunnen komen nu jullie weer thuis zijn.
Heel veel sterkte en liefs toe gewenst door Stef, Sandra, Beau en Tom.